Jak obsługiwać diesla ?

Zwiń
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiekTDI
    Classic
    • 2009
    • 3

Jak obsługiwać diesla ?

cóż nawiedzony "erudyta"
    zobaczę chyba na spocie kto zacz ale sądząc po zdjęciu to nie ma wielkich nadziei - chyba zę to jego dziecko :lol:

ale widać że nażarł się amfy chyba bo pisze we wszelkich wątkach gdzie się da

Zamieszczone przez Purchawa
    Sorry, czy ja wygladam na telefon zaufania?
    good one :lol:
  • JudgeTrampek
    Classic
    • 2007
    • 30

Jak obsługiwać diesla ?

Witam serdecznie!

Możliwe, że dla wielu zapytanie to jest dość dziwne a wręcz śmieszne, jednakże pytam całkiem serio. Od kilku lat jestem kierowcą, jednakże posiadałem i jeździłem na samochodach tylko benzynowych. Mam zamiar zostać właścicielem Skody Octavii II 1.9 TDI. Proszę o radę osób doświadczonych, które jeździły "benzyniakami" a teraz jeżdżą dieslami na co zwracać uwagę? Czy jest zasadnicza różnica pomiędzy obsługą (jazdy)?

jak należy jeździć dieslem? Jak należy dbać o silnik aby działał długo i jak zmniejszyć ryzyko awarii? Niektórzy mnie straszą różnymi opowieściami. Czy faktycznie trzeba po przejechaniu się dieslem jeszcze chwilę dać mu popracować (kiedy już zaparkujemy) zanim wyłączymy silnik? Jeśli to jest bzdura i ktoś mnie wkręcał to brawo dla niego :? ale może są jakieś inne reguły, które wypadałoby znać, zanim rozpocznę używanie nowego samochodu?

z góry dziękuję za odpowiedzi.

pozdrawiam.

Komentarz

• JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

JudgeTrampek, Temu komuś chodziło napewno o turbinę.Generalna zasadao ostrej jeździe przed wyłączeniem silnika odczekać jakiś czas aby turbina mogła się "uspokoić"Turbina jest smarowana olejem silnikowym i po wyłączeniu silnika,gdy turbina jest rozpędzona zanika smarowanie i po turbawce.Oczywiście nie dotyczy tak rygorystycznie jazdy np.po mieście.
      A poza tym czytaj archiwum i wszystkiego się dowiesz. :P